Chirurgia kręgosłupa

Jesteś tutaj:

Chirurgia Kręgosłupa

Chirurgia Kręgosłupa, czyli neurochirurgia to dziedzina zajmująca się chirurgią układu nerwowego. Polega na prawidłowym diagnozowaniu oraz leczeniu operacyjnym chorób układu nerwowego. Powodem powstawania chorób układu nerwowego mogą być nie tylko urazy ale również wady wrodzone.

Małoinwazyjna chirurgia kręgosłupa – w KCM Clinic priorytetem jest bezpieczne i efektywne przeprowadzanie zabiegów. Dlatego znaczna większość zabiegów chirurgii kręgosłupa prowadzona jest w sposób małoinwazyjny. Oznacza to, że operacje przebiegają tak, aby wyleczyć chorobę i jednocześnie mieć jak najmniejszy wpływ na resztę kręgosłupa. To sprawia że pacjenci szybciej wracają do zdrowia i efekt zabiegów jest bardziej zadowalający.

Global Clinic Rating

Małoinwazyjna operacja kręgosłupa, wykonywana w KCM Clinic oznacza przeprowadzenie operacji przy minimalnej ingerencji w układ kręgosłupa. Techniki te polegają na użyciu endoskopu podczas operacji. Umożliwiają chirurgom dostęp do kręgosłupa w podobny sposób, jak w przypadku otwartej i tradycyjnej chirurgii kręgosłupa. Nowoczesne techniki małoinwazyjne mogą znacząco przyspieszyć powrót do zdrowia, zminimalizować ból pooperacyjny i co najważniejsze znacząco poprawić ostateczny efekt operacji.

Małoinwazyjne techniki mają duży wpływ na przebieg leczenia przy takich schorzeniach jak:

• zwyrodnienia dysków
  • przepukliny dysków
  • kifozy
  • złamania
  • niestabilności
  • stenozy otworowe

Kiedy stosuje się małoinwazyjną operację kręgosłupa?
Minimalnie inwazyjna operacja kręgosłupa jest wykonywana w leczeniu wielu schorzeń. W KCM Clinic można zastosować minimalnie inwazyjną metodę chirurgii kręgosłupa w celu:

• Stabilizacji, często wykonywana na dyskach zwyrodnieniowych
  • Usuwanie przepuklin dysków
  • Korekty deformacji, takie jak skolioza
  • Dekompresja dysków
  • Naprawa i stabilizacja złamań kompresyjnych kręgów

O możliwości wykonania operacji w sposób małoinwazyjny informuje neurochirurg podczas konsultacji przedzabiegowej.

Co powinien przygotować pacjent przed konsultacją neurochirurgiczną?

Podczas konsultacji neurochirurgicznej niezwykle ważne jest poinformowanie lekarza o wszelkich chorobach współistniejących i problemach zdrowotnych. Bardzo ważne jest zabranie ze sobą aktualnych (nie starszych niż 6 miesięcy) wyników rezonansu magnetycznego na płycie CD (sam opis badania nie jest wystarczający). Jeśli nie jest to pierwszorazowa wizyta, lekarz może poprosić również o opis poprzednich konsultacji neurochirurgicznych. W przypadku wcześniej przebytych operacji neurochirurgicznych należy zabrać ze sobą wypisy szpitalne i karty informacyjne wydane po tych zabiegach.

Jakie są korzyści z minimalnie inwazyjnej operacji kręgosłupa?
Minimalnie inwazyjna chirurgia kręgosłupa ma wiele zalet w porównaniu do operacji otwartej, w tym:

• Zminimalizowanie prawdopodobieństwa powstania powikłań pooperacyjnych
  • Minimalnie zakłócają tkanki w okolicy operowanego miejsca(mięśnie, więzadła itp.)
  • Krótszy pobyt w szpitalu
  • Zmniejszony ból pooperacyjny
  • Krótszy czas regeneracji i rehabilitacji
  • Mniejsza utrata krwi podczas operacji
  • Mniejsza blizna pooperacyjna

Dlaczego warto wybrać KCM Clinic przy operacji kręgosłupa?
Każdego roku KCM Clinic leczy i pomaga kilkuset pacjentom ze schorzeniami pleców i szyi. Jako pierwsi w Polsce wprowadziliśmy zabiegi endoskopowe w odcinku szyjnym kręgosłupa, dzięki czemu posiadamy największe doświadczenie w w tej dziedzinie. Leczone choroby należą zarówno do najczęstszych problemów po najbardziej złożone. Niezależnie od tego, czy celem leczenia jest powrót do sportu, pracy, hobby, czy po prostu cieszenie się życiem bez bólu, specjaliści z KCM Clinic mogą pomóc wrócić do zdrowia. Lekarze KCM Clinic są uznawani w kraju i na świecie w dziedzinie neurochirurgii. Zapewniają pacjentom najnowsze, najbardziej innowacyjne, najskuteczniejsze leczenie dostępne w przypadku chorób kręgosłupa, które może być nieosiągalne w innych klinikach.

Informacje o zabiegach

• zwyrodnienia dysków
  • przepukliny dysków
  • kifozy
  • złamania
  • niestabilności
  • stenozy otworowe
Nasi Eksperci
Historie pacjentów
Najczęstsze pytania

Kiedy stosuje się małoinwazyjną operację kręgosłupa?

• Stabilizacji, często wykonywana na dyskach zwyrodnieniowych
  • Usuwanie przepuklin dysków
  • Korekty deformacji, takie jak skolioza
  • Dekompresja dysków
  • Naprawa i stabilizacja złamań kompresyjnych kręgów

Co powinien przygotować pacjent przed konsultacją neurochirurgiczną?

Jakie są korzyści z minimalnie inwazyjnej operacji kręgosłupa?

• Zminimalizowanie prawdopodobieństwa powstania powikłań pooperacyjnych
  • Krótszy pobyt w szpitalu
  • Zmniejszony ból pooperacyjny
  • Krótszy czas regeneracji i rehabilitacji
  • Mniejsza utrata krwi podczas operacji
  • Mniejsza blizna pooperacyjna

Dlaczego warto wybrać KCM Clinic przy operacji kręgosłupa?

Pozostałe oddziały / Kliniki

• Pon - pt  7:30 - 19:00