Diagnostyka niepłodności

Problem niepłodności może dotyczyć kobiet w każdym wieku i może być spowodowane różnymi czynnikami. Nie są to tylko wady wrodzone ale mogą być to również choroby nabyte. W walce z niepłodnością najważniejsza jest prawidłowa diagnostyka, która pozwala na dobór prawidłowego sposobu leczenia. Pierwszym etapem jest konsultacja lekarska, dzięki której możliwe jest wybranie odpowiednich badań diagnostycznych oraz w późniejszym etapie sposób leczenia.

Diagnostyką niepłodności zajmuje się:

Rejestracja Centrum Ginekologii Małoinwazyjnej i Leczenia Endometriozy

Pierwszym etapem diagnostyki niepłodności jest konsultacja lekarska i pogłębiony wywiad z lekarzem. Dzięki temu zwiększa się prawdopodobieństwo znalezienia przyczyny niepłodności u Pacjenta. Jeżeli zajdzie taka potrzeba, lekarz zaleca wykonanie badań, które pomogą w postawieniu diagnozy. Do badań diagnostycznych należą między innymi histeroskopia diagnostyczna z badaniem his-pat oraz laparoskopia diagnostyczna 3D.

Na konsultację lekarską zabierz dotychczasowe, aktualne wyniki badań jeżeli takie posiadasz. Pamiętaj aby przekazać lekarzowi wszystkie informacje związane z Twoim zdrowiem podczas konsultacji diagnostycznej. Przekaż również informacje o chorobach towarzyszących i przyjmowanych lekach.

W zależności od przebiegu diagnostyki mogą zostać zastosowane różne badania w celu znalezieniu przyczyny niepłodności. Proces rekonwalescencji przebiega inaczej w zależności od danego badania. Lekarz wydaje indywidualne zalecenia związane z procesem rekonwalescencji.

Pacjenci którzy zmagają się z chorobami współistniejącymi lub przyjmują regularnie leki muszą o tym fakcie poinformować lekarza podczas konsultacji. Zawsze należy przestrzegać zaleceń lekarza podczas całego procesu diagnostycznego.

• Pon - pt  7:30 - 19:00

• Pon - pt   8:00 - 19:00