+48 75 645 2011

Usunięcie opaski żołądkowej

Operacja laparoskopowa przeznaczona jest dla pacjentów po wszczepieniu regulowanej opaski żołądkowej. Pacjenci w wielu przypadkach nie widzą oczekiwanych rezultatów lub mogą doświadczać nieprzyjemnych efektów ubocznych opaski i objawów nietolerancji.

Regulowana opaska żołądkowa to silikonowy pierścień z rozciągliwym balonem umieszczany wokół górnej części żołądka, zwanej dnem. Pacjenci z opaską żołądkową są w stanie jeść tyle pokarmu, aby wypełnić niewielką część grną żołądka jednorazowo, pokarm przechodzi potem przez mały otwór w opasce do pozostałej części żołądka. Po operacji wszczepienia opaski żołądkowej objętość żołądka co do zasady pozostaje taka sama.

Podczas laparoskopowej operacji usuwania opaski żołądkowej usuwana jest opaska i port, jak i usuwane lokalne zrosty i szwy pozostałe po operacji pierwotnej.

Jakie są powody usunięcia opaski żołądkowej?

Najczęstsze powody usunięcia opaski żołądkowej to: nieodpowiednia utrata masy ciała, zakażenie, czyli infekcja portu lub zsunięcie się portu, erozja opaski, zakażenie opaski, zsunięcie się opaski, trudności w połykaniu, choroba refluksowa przełyku (GERD), inne objawy nietolerancji lub rozszerzenie worka żołądkowego.

Dlaczego w  KCM Clinic nie wykonuje się zabiegu założenia regulowanej opaski żołądkowej?

Wiele badań wykazało, że zabieg założenia opaski żołądkowej jest mniej skuteczny i niesie ze sobą długoterminowo większe ryzyko niż zabiegi chirurgiczne, takie jak rękawowa resekcja żołądka czy bypass czyli operacja ominięcia żołądka. Opaska może powodować przewlekłe stany zapalne i nadżerki lub wrzody żołądka, i jest niekiedy ze względu na powstał zrosty trudna chirurgicznie do usunięcia.

Wielu pacjentów po operacji wszczepienia opaski żołądkowej szuka ośrodka bariatrycznego w celu usunięcia opaski i poddania się zabiegowi rewizyjnemu chirurgii bariatrycznej. Pacjent powinien mieć na uwadze, że po usunięciu opaski żołądek wraca do normalnej wielkości i jest bardzo prawdopodobne, że pacjent szybko powróci do wagi sprzed operacji.

W KCM Clinic dla pacjentów z opaską żołądkową oferujemy szerokie spektrum operacji rewizyjnych – usunięcie opaski żołądkowej z konwersją  do rękawowej resekcji żołądka lub konwersja do gastric bypass.

Czytaj mniej

Nasz koordynator odezwie się w ciągu 24h

Wypełniając formularz zgadzam się z Polityką prywatności i wykorzystywania przekazywanych danych.

Jak wygląda zabieg usunięcia opaski żołądkowej w klinice?

Zabieg operacyjny usunięcia opaski na żołądku przeprowadza się w znieczuleniu ogólnym i trwa około 90 minut. Po zabiegu pacjent musi pozostać kilka dni w szpitalu ze względów bezpieczeństwa. Powrót do pełnej aktywności trwa jednak kilka tygodni. Bezpośrednio po zabiegu operacyjnym mogą wystąpić dolegliwości bólowe jamy brzusznej.

Jak przygotować się do zabiegu usunięcia opaski żołądkowej?

Celem kwalifikacji i przygotowania do zabiegu bariatrycznego dla bezpieczeństwa pacjenta wymagane są kompleksowe badania i konsultacje.

Wszystkie konsultacje i badania można wykonać w KCM Clinic.

• Konsultacja chirurgiczna w Poradni Bariatrycznej
    • Konsultacja internistyczno-kardiologiczna z EKG i echokardiografią serca
    • Próba wysiłkowa na bieżni
    • Spirometria, Rentgen klatki piersiowej w 2 projekcjach
    • USG jamy brzusznej
    • Gastroskopia z testem HP
    • Badania laboratoryjne: morfologia, lipidogram, żelazo, kreatynina, mocznik, elektrolity, INR/apTT, glukoza, HbA1, TSH, FT3, Ft4, AST, ALT, Lipaza, HCV, Hbs p.ciała, HbsAg, kortyzol, wit B12, wapń
    • Konsultacja anestezjologiczna

Opaska żołądkowa a dieta

Najistotniejszą zmianą w życiu po zabiegu jest dieta i ilość przyjmowanego pożywienia. Dieta pomoże również w zapobieganiu powikłaniom pooperacyjnym. Bardzo rygorystyczna dieta po zabiegu może wydawać się przesadna. Należy jednak pamiętać, że nie stosowanie się do tej diety może powodować takie powikłania jak biegunkę, odwodnienie, zaparcia, niedrożność jelit lub bardzo poważny wyciek soku żołądkowego.

Konsultacje przed usunięciem opaski żołądkowej

Osoby cierpiące na choroby współistniejące powinny skonsultować się z lekarzem internistą lub kardiologiem przed poddaniem się zabiegowi usunięcia opaski żołądkowej.

Samopoczucie po usunięciu opaski żołądkowej

Bezpośrednio po zabiegu operacyjnym mogą wystąpić dolegliwości bólowe jamy brzusznej. Aby im zapobiec, podaje się środki przeciwbólowe. Jeszcze tego samego dnia pacjent ma możliwość samodzielnego poruszania się.

Opieka pozabiegowa w naszej klinice po usunięciu opaski żołądkowej

Laparoskopia pozwala pacjentowi na znacznie szybszy powrót do normalnego trybu życia. Zazwyczaj tydzień po zabiegu pacjent wraca do pracy z wyjątkiem ciężkiej pracy fizycznej, bez dolegliwości bólowych.

KCM Clinic zapewnia pacjentom pooperacyjne spotkania z dietetykiem oraz psychologiem bez dodatkowych opłat. Spotkania odbywają się w każdy poniedziałek w grupach polskojęzycznych i angielskojęzycznych.

Jak wygląda zabieg usunięcia opaski żołądkowej w klinice?

Przygotowanie do zabiegu

Jak przygotować się do zabiegu usunięcia opaski żołądkowej?

Wszystkie konsultacje i badania można wykonać w KCM Clinic.

• Konsultacja chirurgiczna w Poradni Bariatrycznej
    • Konsultacja internistyczno-kardiologiczna z EKG i echokardiografią serca