Chirurgia stomatologiczna

Chirurgia stomatologiczna to dziedzina stomatologii zajmująca się chirurgicznymi operacjami jamy ustnej oraz najbliższych okolic. Do prowadzenia zabiegów z zakresu chirurgii stomatologicznej koniecznie wymagane jest przygotowanie lekarza z zakresu chirurgii ogólnej. Zakres wykonywanych zabiegów przez danego lekarza zależny jest posiadanych umiejętności, dlatego tak ważne jest, aby przed poddaniem się operacji sprawdzić uprawnienia lekarza operującego.

Zabiegi z zakresu chirurgi stomatologicznej to zazwyczaj leczenie trudniejszych i bardziej skomplikowanych chorób, które mogły powstać w skutek urazu lub powikłań związanych z nie odpowiednim leczeniem albo unikaniem leczenia. Leczenie tych chorób jest jednak niezbędne aby zachować dobry stan zdrowia i uniknąć dalszemu rozwojowi choroby. Nasz wyspecjalizowany personel chirurgii stomatologicznej zwraca uwagę na to, aby po mimo trudności danego zabiegu, przebiegł on pomyślnie, był dla pacjenta bezpieczny oraz aby leczenie było efektowne. Dodatkowo dbamy o komfort pacjenta poprzez dokładną informację o zabiegu, zapewnieniu odpowiedniego znieczulenia a także przyjazną atmosferę.

Rejestracja Stomatologiczna

Bezpieczeństwo

Chirurgiczne leczenie stomatologiczne jest jednym z najtrudniejszych rodzajów leczenia z zakresu stomatologii. Wynika to z trudnych stanów chorobowych, w jakich znajdują się pacjenci którzy podlegają leczeniu chirurgicznemu. Zabieg musi być wykonany z nienaganną precyzją i dokładnością aby zapewnić pożądany efekt czyli bezpieczeństwo pacjenta. Odpowiednio wykonany zabieg sprawia, że pacjent wyzdrowieje i nie wystąpią żadne powikłania pozabiegowe ani nawroty choroby.

Komfort

W KCM Clinic pamiętamy również o komforcie pacjenta. Oprócz odpowiedniego znieczulenia który zniweluje ból podczas zabiegu i prawidłowym zaleceniom lekarza dotyczących rekonwalescencji, ważny jest również komfort psychiczny pacjenta. Zbędny stres i zdenerwowanie mogą negatywnie wpłynąć na stan pacjenta. Dlatego właśnie dbamy o miłą atmosferę i rzetelną informację pacjenta aby zabieg przebiegł bez bólu i stresu.

Zakres zabiegów z chirurgii stomatologicznej prowadzonych w KCM Clinic:

• Ekstrakcje – tylko wtedy, gdy inne metody leczenia są nieskuteczne
  • Ekstrakcje zębów zatrzymanych (niewyrżniętych w całości lub w części) najczęściej zębów ósmych
  • Resekcje wierzchołków korzeni zębów – w przypadku, gdy stany zapalne w okolicy wierzchołka nie goją się pomimo przeprowadzonego leczenia kanałowego
  • Podcięcie wędzidełka wargi, języka w ramach profilaktyki wad mowy i zgryzu lub leczenia periodontologicznego
  • Plastyka wyrostka szczęki lub żuchwy w przypadku trudnych warunków anatomicznych przed wykonaniem protez ruchomych
  • Odsłanianie zatrzymanych zębów podczas leczenia ortodontycznego
  • Implantacje w celu uzupełnienia braków zębowych
  • Kiretaż zamknięty i otwarty przy głębokich kieszonkach przyzębnych
  • Regeneracja kostna po specjalistycznej konsultacji przeprowadzonej przez lekarza periodontologa
  • Gingivoplastyka – plastyka dziąsła
  • Hemisekcja
  • Leczenie zachowawcze neuralgii nerwu trójdzielnego
  • Nacięcie wewnątrz i zewnątrzustne oraz płukanie ropnia
  • Odbarczanie torbieli
  • Odsłanianie korony zęba
  • Płukanie zębodołu
  • Szycie chirurgiczne
  • Wycinanie kaptura dziąsłowego i zmian skórnych/tkanek
  • Wyłyżeczkowanie zębodołu.

Czy Klinika Stomatologiczna działa w ramach NFZ?

Usługi – w tym konsultacje, leczenie, chirurgia, stomatologia estetyczna oraz diagnostyka – są wykonywane w ramach kliniki stomatologii w KCM Clinic dostępne są tylko prywatnie bądź na prywatne ubezpieczenie medyczne. Zakres usług wchodzących w pakiet prywatnego ubezpieczenia medycznego mogą się różnić, ponieważ zależy to od indywidualnego ubezpieczenia pacjenta. W celu weryfikacji, czy dany zabieg wchodzi w skład prywatnego ubezpieczenia medycznego, należy skontaktować się bezpośrednio z ubezpieczycielem.

W jaki sposób można umówić się na zabieg w znieczuleniu ogólnym/wziewnym?

Każde leczenie zaczyna się od konsultacji ze specjalistą, diagnostyki w oparciu o nowoczesną rentgenodiagnostykę, dzięki którym możliwe jest ustalenie planu leczenia, dopasowanego do indywidualnych potrzeb Pacjenta. Wspólna decyzja pacjenta i lekarza, o rodzaju użytego znieczulenia podczas zabiegu, zapada podczas konsultacji lekarskiej.

Informacje o zabiegach

Bezpieczeństwo

Komfort

Zakres zabiegów

Zakres zabiegów z chirurgii stomatologicznej prowadzonych w KCM Clinic:

• Ekstrakcje – tylko wtedy, gdy inne metody leczenia są nieskuteczne
  • Odsłanianie zatrzymanych zębów podczas leczenia ortodontycznego
  • Implantacje w celu uzupełnienia braków zębowych
  • Kiretaż zamknięty i otwarty przy głębokich kieszonkach przyzębnych
  • Gingivoplastyka – plastyka dziąsła
  • Hemisekcja
  • Leczenie zachowawcze neuralgii nerwu trójdzielnego
  • Nacięcie wewnątrz i zewnątrzustne oraz płukanie ropnia
  • Odbarczanie torbieli
  • Odsłanianie korony zęba
  • Płukanie zębodołu
  • Szycie chirurgiczne
  • Wycinanie kaptura dziąsłowego i zmian skórnych/tkanek
  • Wyłyżeczkowanie zębodołu.
Nasi Eksperci
Najczęstsze pytania

Czy Klinika Stomatologiczna działa w ramach NFZ?

W jaki sposób można umówić się na zabieg w znieczuleniu ogólnym/wziewnym?

• Pon - pt  7:30 - 19:00

• Pon - pt  8:00 - 19:00