Czym jest ozonoterapia?

Ozonoterapia polega na kontrolowanym wykorzystaniu silnych właściwości utleniających ozonu, który działa eliminująco na bakterie powodujące zmiany w zębach. Właśnie dlatego ozonoterapia jest to doskonały sposób na leczenie próchnicy u wrażliwych pacjentów oraz dzieci, dla których wizyta w gabinecie dentystycznym jest wielkim przeżyciem.

Dodatkowo mali pacjenci myją zęby niezbyt dokładnie, dlatego też ważne jest, aby jak najwcześniej zabezpieczyć przed próchnicą wyrastające zęby stałe. Ozonowanie oraz regularne wizyty u stomatologa pozwalają zachować zdrowe zęby i piękny uśmiech naszych najmłodszych pacjentów przez wiele lat.

Czy aby stosować ozonoterapię wymagany jest wysokospecjalistyczny sprzęt?

KCM Stomatologia posiada nowoczesny generator ozonu typu OZYTRON® pracujący w systemie otwartym. Daje to możliwość leczenia chorób tkanki miękkiej bez konieczności stosowania środków farmakologicznych i skuteczną profilaktykę oraz bezbolesne leczenie próchnicy, tak ważne szczególnie dla dzieci.

Chcesz dowiedzieć się więcej?
Skontaktuj się z nami, a my wyjaśnimy Twoje wątpliwości
ZADZWOŃ DO NAS

W jakim celu stosuję się ozonoterapię?

Leczenie próchnicy ozonem przynosi wiele korzyści. Podstawową zaletą jest to, że zabieg jest całkowicie bezbolesny. Ponadto zatrzymanie postępu próchnicy pozwala na uniknięcie w przyszłości  nieprzyjemności związanych z „borowaniem”.

W jakich dziedzinach stomatologii można stosować ozonoterapię?

W KCM Stomatologia nasi specjaliści stosują ozonoterapię w różnych dziedzinach stomatologii.

• W stomatologii zachowawczej służy do bezbolesnego leczenia małych zmian próchnicowych w zębach stałych i mlecznych.
  • W periodontologii umożliwia szybsze i skuteczniejsze leczenie takich stanów chorobowych jak: zapalenie dziąseł, zapalenie przyzębia oraz kieszonek dziąsłowych, afty, opryszczki, grzybicy jamy ustnej.
  • W protetyce natomiast zmniejsza ryzyko wystąpienia próchnicy pod zakładanymi uzupełnieniami protetycznymi, koronami, mostami lub licówkami.
  • W chirurgii stomatologicznej oraz implantologii, dzięki swoim właściwościom bakteriobójczym, grzybobójczym oraz wirusobójczym zapobiega występowaniu powikłań pooperacyjnych, przyspiesza gojenie, umożliwia zahamowanie przedłużonego krwawienia, zmniejsza obrzęki. Zastosowanie ozonoterapii wspomaga również leczenie ropni, ziarniaków i przetok.
  • Proponujemy zastosowanie ozonoterapii w leczeniu opryszczki na ustach. Po serii zabiegów wyraźnie widać zmniejszenie się stanu zapalnego oraz dolegliwości bólowych.
Stomatologia
Dowiedz się więcej na temat stomatologii
Stomatologia KCM